The Corsair User Forums  

Go Back   The Corsair User Forums > Alternate Language Support >  Portuguese Language Support > Perguntas e Respostas (General Questions)

Reply

Thread Tools Search this Thread Rate Thread Display Modes
Old 05-15-2013, 07:49 AM
JefersonEuclide JefersonEuclide is offline
Registered User

POST ID # = 653344
JefersonEuclide Reputation: 10
Default Corsair Vengeance 1500 dando tontura/making me nauseous.

Iae pessoal tudo bem?

Comprei um Corsair Vengeance 1500 recentemente, dois dias atrás,segunda feira, para ser mais preciso. Testei ele de noite, fiquei trocando os perfis para ver a diferença de áudio enquanto ouvia música. Depois de um tempo fui jogar uma partida de League of Legends, durante a partida não consegui ficar direto com o fone, tive que tira-lo por alguns momentos. Até ai acho normal, pois foi a primeira vez que estava usando um headset.
No outro dia de manhã acordei com uma sensação estranha, como se tivesse ar no meu ouvido, depois de 2~3 horas já estava com tontura e passei assim o resto do dia. Cheguei em casa de noite e não usei o fone, fui direto dormir. Hoje de manhã acordei bem melhor mas estou sentindo como se a tontura fosse voltar (lembrando que não usei o fone ontem).
Vocês acham que algo com o fone? Se sim, tem algo que possa ser feito ou é questão de hábito?

--------------------------------------------------------------------------

Hello guys,

I've recently bought a Corsair Vengeance 1500 (2 days ago, Monday), but I could only test it at night. While using it I wasn't feeling comfortable, I thought it was normal, cause that was the first time I was using a headset. I listened to music changing profiles (Dolby, 7.1 and the other one that I don't remember the name). Then I switched to the first one and played a match in League of Legends, I couldn't even keep using it, I had to remove for some moments, I wasn't feeling very well. Then, after one hour I went to bed.
In the morning I was ok, but with a strange feeling in my ears, like if there was air inside it. After 2~3 hours I was already feeling nauseous and kept feeling that way until night, when I went to bed without using the headset.
Today I woke up very well, but now I'm feeling like the nausea is coming back (and I didn't use the headset yesterday).
So what do you think? Is the headset the reason of this? If so, is there anything I could do or is it all matter of habit?
Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules