Jump to content
Corsair Community

Asus Striker Extreme and TWIN2X2048-6400C4D

vistafab

Recommended Posts

Hi

i have 4 GB with TWIN2X2048-6400C4D (Dominator) memory

and i have many problems with stability running i have many problems with bluescreens and detection the memory by start de PC

In the Bios i used the standard Configuration from the board. I have the newest Bios installed

how are the problems, for any month i see the ok on your website for this configuration

I used the standard memory configuration 4.4.4.12 and 2.

the volts are by 2.1

all other configuration is Standard, i have no onboard sound but i use a creative soundcard xfi

the great problem is the detection of memory and when run memtest its make failure and failure on the board

Sorry for my english

i hope you can me help my systemconfiguration in bios for the correct ram configuration

Hello Ram Guy kann you help me

Hello Ram Guy

my dealer will try it out the attitudes like it on your homepage to read is, if these functioned cannot do it then conversions in memory functioned? with 4 GB on the Asus Striker extreme

Use the Dominator memory 6400C4D this is the correct memory who i use TWIN2X2048-6400C4D 800MHz 2048MB 4-4-4-12 2X240 DIMM No Yes Yes Yes

Hallo

offenbar gibt es ja mit der kombination Dominator Speicher und Asus Striker extreme mächtige probleme, wo bei ich nicht weiß ob mein shophändler jetzt wenigstens mit 2 gb den rechner stabil zum laufen gebracht hat. Das problem ich habe 4 gb und wollte dies auch nutzen wegen kompletten umstieg auf 64 bit

welcher speicher von euch läuft den nun oder ist es besser generell speicher zu holen der dann 4 gb auf 2 Bänken möglich macht

Mfg

vistafab

Sinn und zweck sollte es ja sein das man den vollen Speed der Speicher nutzen kann und nicht kastrieren muss(langsammer machen muß) warum ist es so problematisch geworden mit der kompatibilität der Produkte

Es ist eigentlich schon das 2. mal wo ich probleme hat mit kombination asus und corsair,

man geht ja nicht umsonst zu den marktführern weil man denkt hier gibt es stabilität und kompatibilität, aber in allen foren wird von problemen berichtet mit dieser kombination und ich hab für den speicher 700 euro ausgegeben und wenn ich ihn verkaufen muss dann werde ich nicht einmal die hälfte dafür bekommen

• 2 weeks later...

Hallo

ich habe noch eine Frage, ich habe meinen Computer zurückbekommen und ihm auch ein neues Netzteil einbauen lassen mit 750 watt.

Der Computerhändler hat sie Spannung auf 1,9 Volt eingestellt alle anderen Einstellungen sind auf auto außer diese sind angepasst

Chipsatz Eigenschaften:

Motherboard Chipsatz nVIDIA nForce 680i SLI

Speicher Timings 4-4-4-12 (CL-RCD-RP-RAS)

Command Rate (CR) 2

DIMM1: Corsair Dominator CM2X1024-6400C4D 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-13 @ 270 MHz)

ausgelesen mit everest 4.0

Der händler sagt mit diesen Einstellungen sei es durchgelaufen, aber ich habe memtest über cd rom gestartet und 3 Fehler im ersten durchlauf gehabt.

Speicher kaputt oder immer noch Probleme mit dem Bios

im Rechner sind 4gb eingebaut

Weitere tipps noch?

Mfg

• Corsair Employees

Hello

I have still another question, I have mean computers back-get and him also a new power pack insert to let with 750 Watts.

The computer dealer has it tension all other attitudes is adjusted to 1.9 V on car except these is adapted

Chip set of characteristics:

Motherboard chip set nVIDIA nForce 680i SLI

Memory of Timings 4-4-4-12 (CL-RCD-Rp-RACING)

COMMAND rate (CR) 2

DIMM1: Corsair Dominator CM2X1024-6400C4D 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-13 @ 270 MHz)

selected with everest 4.0

The dealer says it with these attitudes went through, but I started memtest over CD Rome and 3 errors in the first run had.

Memory broken or still problems with the Bios

in the computer 4gb are inserted

Further one tipps still?

Again with 4 modules you would have to set the memory frequency at DDR667 and these modules require 2.1 Volts.

Wieder mit 4 Modulen würdest du die Gedächtnisfrequenz an DDR667 einstellen müssen und diese Module erfordern 2.1 Volt.

Hallo

ich bin gerne mal bereit es zu probieren mit den niedrigeren Bus aber es sollte ja nicht der sinn sein das system wieder einzubremsen, ist es dann generell besser wenn man 4 GB speicher haben will dann nur Speicher zu holen mit 2*2 GB speicherriegel

im Anhang mein Bios einstellung wie müsste dann alles eingestellt werden wenn ich auf 667 mal testen will

19650074_bios004.JPE.c5edd40f98810b89e5a16dda1a577041.JPE

1372256712_bios005.JPE.d5d5d6ba5ced9d11f7381b96e4d8ac4d.JPE

42952520_bios002.JPE.0d9dd162acaa02d921b283d115f3e98c.JPE

• Corsair Employees
Hello RAM Guy

I have now times tried with 667 MHz the system to test however without success memtest brought still to more errors see plant. Which is to be done

in order to get a stable system.

That would suggest some other problem if you got the same errors with either module when you tested them one at a time.

I would suggest testing them on another Mother Board to be sure.

However, if you want to see if your reseller would test and or replace them that would be fine.

Das würde irgendein anderes Problem vorschlagen, wenn du die gleichen Störungen mit jedem Modul erhieltest, als du sie einzeln prüftest.

Ich würde die Prüfung sie auf einem anderen Mutterbrett vorschlagen, um sicher zu sein-.

Jedoch wenn du sehen möchtest, wenn dein Reseller und prüfen oder sie ersetzen würde, die fein sein würden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...