Jump to content
Corsair Community

Cm2x512a - 6400

hervejfr

Recommended Posts

Bonjour,

J' espère pouvoir me faire comprendre.

J' ai une carte mère neuve ASUS M2N32-SLI Deluxe avec 2 barrettes Corsair neuves CM2X512A-6400, voici mon problème.

Quand je mes les deux barrettes, je n' ai que des re-demmarrages, je les ai testé avec MemTest86 le resultat est:

Mémoire num 1

Pass2, Errors 299, en 15mn, arret automatique du teste.

Mémoire num 2

Pass17, Errors 1018 en 3h 10mn, le teste trouvait toujours des erreurs.

Si je mes seul la barrettes num 1, j' ai de temps en temps les pages qui se figent.

Si je mes seul la barrettes num 2, j' ai des bip bip ........ l' ordi ne demarre pas.

Pouvez vous me venir en aide, je calle.

Merci, hervé.

OK, mais ce ne sera pas évident.

Traduction faite avec Altavista.

Hello,

I hope to be able to render comprehensible me.

I have a new mother chart ASUS M2N32-SLI Deluxe with 2 new bars Corsair CM2X512A-6400, here my problem.

When I the my two bars, I have only Re-demmarrages, I tested them with MemTest86 the result is:

Memory num 1 Pass2, Errors 299, in 15mn, stop automatic of tests.

Memory num 2 Pass17, Errors 1018 in 3h 10mn, tests it always found errors.

If I the my only bars num 1, I from time to time have the pages which solidify.

If I the my only bars num 2, I have beep beep........ the computer Not star.

Can you come me to assistance.

Thank you, Herve.

• Corsair Employees
Please make sure that you have the latest bios and then load setup defaults and set the Dim Voltage to 2.1 volts and then set the timings manually to the tested settings for the specific module you have, and then test the module/modules one at a time with http://www.memtest.org! If you still get errors, please follow the link in my signature “I think I have a bad part!” and we will be happy to replace them or it! However, if you get errors with both modules that would suggest some other problem and I would test them in another system or MB to be sure. In addition, with this MB you have to disable legacy USB in the bios when running any memory test.

Français:

Pour le bios c' est OK.

J' ai mis en manuel pour le latency 5-5-5-18 2T

J' ai mis 2.1 volts

J' ai toujours des erreurs avec Memtest86 sur les deux barrettes, par contre j' ai moins de re-demarrage.

Il y a t' il d' autre reglage a essayer...............

Si je vous envoie mes 2 memoires, je n' aurais plus d' ordinateur, je suis invalide a 85% et mon ordinateur est tres important pour moi, ne pouvez vous pas m' envoyer 2 memoires neuves, a reception et aprés avoir essaye, je vous renverrai les mauvaise, bien sur si cela ne vous derange pas, et je pourrai toujours me servir de mon ordinateur.

Je vous remercie, cordialement

Anglais:

For the bios it is OK.

I put manually for the latency 5-5-5-18 2T

I put 2.1 volts

I always have errors with Memtest86 on the two bars, on the other hand I have less Re-demarrage. There is to you it of other reglage has to test...............

If I send my 2 to you memoires, I would not have any more a computer, I am invalid A 85% and my computer is very important for me, cannot you not send 2 to me memoires new, has reception and aprés to have tests, I will return you the bad one, well on if that you derange not, and I can always be useful myself of my computer.

I thank you, cordially, Herve JOURNOUD.

• Corsair Employees
Please talk to you reseller and see if they can help you test and or replace your modules. If they cannot or will not help you then please use the RMA request found in TSXpress or follow the link in my signature “I think I have a bad part!” and we will be happy to replace them or it! And please note that you are from the forum!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...