Jump to content
Corsair Community

Scène ne s'applique plus

Recommended Posts

Bonjour, je suis désolé si un post similaire à déjà été fait. Même si la dernière MaJ logiciel est peut être à l'origine du problème.

Les scènes que j'utilise sur mon K70 MK2 ne s'applique plus du tout (même celle par défaut), et laisse un éclairage blanchâtre sur les LED.  J'ai beau débrancher et rebrancher le clavier, redémarrer le PC ou le logiciel mais rien n'y fait.

Quelqu'un a une solution ?

PS : Avant que j'installe le logiciel, les scène spirale arc en ciel pré-intégré fonctionnait très bien

• Corsair Employees

Please clarify... are you referring to the new Scenes feature in the iCUE 4 software available to select from the iCUE main window? Or are you referring to profiles and lighting effects in those profile that you setup?

If you selected a Scene from the new Scenes feature then that effect will take precedence over all other effects you have set in the profiles and you will need to disable the selected Scene.

SCENE ENABLED: 

image.thumb.png.8f76dace7138690838d669dba6ff77de.png

NO SCENED ENABLED:

image.thumb.png.72d689b357a865d76a28dedd6fe06b10.png

• Corsair Employees

So you are referring to the Hardware Lighting effect for your keyboard. That effect is only enabled and active when the iCUE software is not running and when it has been saved to the onboard memory of your keyboard. If you wish for a specific effect to be active with the iCUE software running you will need to set that up in the Lighting Effect option just above the Hardware Lighting that you have selected in that screenshot.

For example in the below screenshot I utilize the Lighting Link > Watercolor effect for my RGB devices when the iCUE software is running.

image.thumb.png.34551b1a2bdf304f4e8ab3d0f4527ceb.png