Jump to content
Corsair Community

Controle de la ventilation RGB & PWM

Recommended Posts

Bonjour,

je souhaite faire mon nouveau PC,

Je compte commander le boitier 680x Black,

le AIO h115i Elite capellix (qui sera placé au dessus),

3 ventilateurs LL140 PWM(2 en dessous, 1 a l'arrière)

sachant qu'il y a déjà 3x LL120 PWM en façade.

Comment faire pour contrôler tous les ventilateurs donc 3x LL120 façade, 2xML 140 sur l'AIO, 3x LL140 2 en dessous et 1 à l'arrière.

Sachant qu'avec le boitiers est fourni un hub pour contrôler 6 ventilateurs mais seulement le RGB.

Pourriez vous me conseiller sur le controller que je dois prendre pour pouvoir tout gérer (PWM & RGB) ?

Je vous remercie d'avance :)

• Corsair Employees

Hello there!

> How to control all fans so 3x LL120, 2xML 140 on the AIO, 3x LL140 2 below, and 1 at the ‎

If you buy the 3 pack of LL120, it will come with everything you need to control them. If you get a 3 pack, you can control the first 6 on one RGB Hub, and the 7th on a second hub. The 3 pack of LL come with a Lighting Node Pro and RGB Hub. This can control up to 6 fans. The case comes with a Lighting Node Core, this too can control up to 6 fans.

The AIO will control the fans that come with it. The AIO also comes with a Commander Core, it can control a total of 6 fan's PWM speed control, so you have 4 slots left over. you'll need to use your motherboard to control the fan speed of 3 fans though.