Val34980 Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 Hello, I allow myself to write a message on this forum because my corsair H100i platinum RGB cooling I bought a month ago has had problems for a week. it disconnects and reconnects on its own and arrives at the end of a moment it gets stuck on a color and I can no longer configure it from ICue. I have already tried to uninstall and reinstall ICue and force the firmware update nothing helps. All wiring is OK.:(: I really don't see where it could come from .... Thank you in advance for your help. In French: Bonjour, je me permet d'ecrire un messaage sur ce forum car mon refroidissement corsair H100i platinum RGB acheter il y a un mois a depuis une semaine des soucis. il se deconnecte et reconnecte tout seul et arriver au bou d'un moment il ce bloque sur une couleur et je ne peut plus le parametre depuis ICue . j'ai deja essayer de desintaller et reinstaller ICue et de forcer la mise a jours du microprogramme rien y fait. Tout les cablage sont OK. Je ne voir vraiment pas d'ou ca peut venir.... Merci de votre aide par avance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corsair Employees Corsair Brice Posted November 23, 2020 Corsair Employees Share Posted November 23, 2020 Bonjour, Quel est le modèle de votre carte mère ? Avez vous testé d'utiliser un autre port USB 2.0 header interne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Val34980 Posted November 23, 2020 Author Share Posted November 23, 2020 Ma carte mère est une MSI mortar b550 m wifi Et oui avec un autre périphérique interne cela fonctionne bien j'ai l'impression que celle vien de ICUE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Val34980 Posted December 8, 2020 Author Share Posted December 8, 2020 Hello, I have a problem with Icue My H100i RGB Platinium cooler and my K55 keyboard this disconnects and this reconnects only what causes bugs in the RGB lighting this is frequent and very problematic My wiring is confomre what it is indicated in the datasheet of the products. even when uninstalling and reinstalling Icue the problem persists. Thank you for your iade because I'm afraid that it will spoil my components! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corsair Employees Corsair Brice Posted December 8, 2020 Corsair Employees Share Posted December 8, 2020 Bonjour, La section est uniquement en français, rédiger l'une de vos réponses en anglais ne facilitera pas le traitement de celle-ci. La déconnection et reconnexion du H100i ne représente aucun risque. Je vous invite a vérifié que vos ports USB ne possèdent pas de désactivation ou mise en veille automatique. Si vous utilisez les logiciels MSI, celui-ci peut également entrer en conflit avec iCUE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts