Jump to content
Corsair Community

Makro beenden bei der K55 RGB

Caosti
 Share

Recommended Posts

Hey ho,

ich hab da mal eine Frage bezüglich der Makros und deren beendigung.

Ich habe bei COD:Modern Warfare das Problem das ich den ingame Voicechat nur via push-to-talk nutzen kann. Und da ich gern vergesse die Taste zu drücken habe ich mit iCUE(Version 3.26.95) ein Makro erstellt mit dem er die Taste quasi dauergedrückt lässt. Soweit so gut, das klappt wunderbar.

Aber wie bekomme ich es jetzt hin das Makro zu beenden? Weil wenn ich ausm Spiel gehe und dann was schreiben will, macht er nur die eine Taste weiter in Dauerschleife und ich muss dann immer den PC komplett Neustarten, da muss es doch aber ne möglichkeit geben dem Makro zu sagen das es aufhören soll :(

Edit: im TS3 geht es mit der Voiceactivation ohne Probleme

Hoffe ihr könnt mir da weiter helfen.

Gruß Stephen

You can remove the key assigned to the macro, essentially de-selecting it in Actions panel. However, since you probably don't want to do this every time you play, you might make a separate profile for COD, then use the "link profile to program" space to select the .exe for COD. That file is likely hiding somewhere in the app launcher responsible for it. The profile with the macro will now automatically launch and end each time you load the game.

The first part worked, i creat an extra Profil with the game.exe and when i Start the game the profiles switch. But when i end call of duty, the macro didn't stop. In icue the profils Switches again but the marco was still active :/

Any other ideas?

OK, for what you are doing, it might be easier to make it "toggle" macro vs setting it up in another profile.

Go to the Actions Menu. Select the push-to-talk action and then the Advanced Settings tab under the Macro drop down menu. Change Action trigger from "on press" to "toggle". See if that makes things easier. You may not need it in a separate profile unless the key bound to it is easily triggered unintentionally.

Share

• Create New...